Earth Hour 2009 | WWF

Earth Hour 2009



"Часът на Земята" обхваща рекорден брой държави тази година rel=
Earth Hour in Thailanda
© Thanh Ha/WWF Greater Mekong
În 2007, Earth Hour a dovedit că un efort comun poate avea consecinţe uimitoare.

Inspirate de acestă iniţiativă, mai multe oraşe ale lumii s-au alăturat campaniei Earth Hour 2008, transformând un eveniment simbolic într-o mişcare globală.

Pe 29 martie 2008, la ora 20.00, 50 de milioane de oameni au ales să celebreze Earth Hour. Construcţii emblematice precum Golden Gate Bridge din San Francisco, Colosseum-ul din Roma sau panoul Coca-Cola din Times Square au rămas în întuneric. Celebrităţi din lumea filmului, a muzicii şi a artei s-au alăturat iniţiativei WWF.

În 2009, aproape un miliard de oameni din 4100 de oraşe de pe mapamond au stins lumina pentru a trimite liderilor lumii un mesaj puternic despre nevoia de acţiune împotriva schimbărilor climatice. Campania Earth Hour 2009 a devenit, astfel, cea mai mare acţiune de mediu din toate timpurile.

 rel=
Palatul Parlamentului, cea mai mare clădire civilă din lume, a stins luminile timp de o oră, pentru a marca Earth Hour
© VMP
În 2009, România a participat pentru prima oară la campania globală în calitate de ţară oficială Earth Hour.

15 oraşe au susţinut şi au promovat campania, în calitate de Oraşe Oficiale Earth Hour. Pe 28 martie, între 20:30 şi 21:30, 2 milioane de români au stins luminile in casele lor, conform datelor furnizate de Dispeceratul Energetic Naţional.

La Bucureşti au stins luminile: Palatul Parlamentului, Ateneul Român, Teatrul Naţional Bucureşti, Primăria Municipiului Bucureşti, Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, Muzeul Naţional de Artă, Opera Romană, Hotelul Intercontinental şi Magazinul Cocor. În Piaţa Constituţiei, sute de susţinători şi voluntari WWF au format, cu lumânări, numărul 60, simbolul evenimentului. Trupa Sistem a susţinut un concert 100% unplugged, iar Astroclubul Bucureşti le-a arătat bucureştenilor corpuri cereşti a căror vizibilitate este foarte redusă de obicei din cauza poluării luminoase din Capitală.

Campania s-a bucurat de sprijinul a trei ambasadori Earth Hour: europarlamentarul Daciana Sârbu, Zoli Toth, solistul trupei Sistem şi Excelenţa Sa, dl. Robin Barnett, Ambasadorul Marii Britanii la Bucureşti.

Peste 30 de companii au contribuit la succesul campaniei, comunicând mesajul Earth Hour către angajaţii şi clienţii lor şi întrerupând iluminatul la sediile din Bucureşti şi din ţară.

Pentru a marca evenimentul, Vodafone România a trimis peste două milioane de SMS-uri abonaţilor săi, cu mesajul Earth Hour, iar grupul Lafarge a oprit pentru o oră funcţionarea utilajelor din uzinele de ciment, balastierele şi staţiile de betoane din România. UTV a întrerupt emisia timp de o oră, de la 20.30 la 21.30.

În luna septembrie 2009 campania Earth Hour România a primit distincţia Golden Award for Excellence, în cadrul PR Award.
Doneaza
Doneaza