S-a lansat primul portal dedicat eficienţei energetice a produselor electronice comercializate în România | WWF

S-a lansat primul portal dedicat eficienţei energetice a produselor electronice comercializate în România



Posted on 23 April 2010
Orange şi WWF anunţă lansarea, în premieră naţională, a unui sistem de etichetare ecologică care evalueză performanţa de mediu a telefoanelor
© WWF/Philippines
WWF  susţine iniţiativa Institutului de Cercetări şi Modernizări Energetice, de a lansa portalul www.topten.info.ro, adresat pieţei de consum pentru produse electrice si electrocasnice. Website-ul prezintă o ierarhie a produselor electrice şi electronice disponibile pe piaţa românească, clasate din punctul de vedere al eficienţei energetice.

Portalul oferă informaţii detaliate despre performanta aparatelor, incluzând caracteristici funcţionale, imagini, preţuri, costuri medii pe ciclul de viaţă al produsului, informaţii legislative de ultimă oră precum şi recomandări privind achiziţia, utilizarea, întreţinerea şi reciclarea acestora. Eficienţa energetică reprezintă însă criteriul principal de ierarhizare.

Cu ocazia lansarea acestui portal, România devine membru al grupului de site-uri TOPTEN din 17 ţări europene. Site-urile TOPTEN sunt caracterizate de rigurozitate, transparenţă (metodologia de selecţie este disponibilă online) şi independenţă faţă de producători şi distribuitori, având ca bază de lucru teste şi analize elaborate de instituţii neutre, etichete energetice şi declaraţii standardizate ale producătorilor.

Pe piaţa de consum din ţara noastră există un număr semnificativ de aparate electrocasnice care, în cadrul aceleiaşi grupe de produs, furnizează servicii echivalente, dar au consumuri de energie diferite. În prezent, pentru a decide achiziţia unui anumit produs de acest gen, clientul nu are posibilitatea de a compara, luând în calcul toate criteriile, printre care cele privind eficienţa energetică şi costurile pentru energie pe ciclul de viaţă şi în consecinţă, preţul influenţează de cele mai multe ori decizia finală.

De aici rezultă importanţa conştientizării potenţialului cumpărător cu privire la avantajele opţiunii pentru produse de înaltă eficienţă energetică. Un produs mai eficient energetic contribuie la reducerea costurilor pentru electricitate şi generează economii de energie primară care, implicit, conduc la diminuarea emisiilor de carbón produse de activitatea termocentralelor.

Acest serviciu nou va permite compararea produselor consumatoare de energie şi va reprezenta un instrument de căutare online, orientat către consumator. Intr-o primă etapă, site-ul pune la dispoziţie informaţii despre două categorii de produse: frigidere şi maşini de spălat rufe de uz casnic. În viitorul apropiat site-ul va fi actualizat şi cu alte categorii de produse.

Portalul românesc www.topten.info.ro este sprijinit de organisme ale statului (autorităţi de reglementare, monitorizare şi decizie), autorităţi locale, parteneri media si organizaţii neguvernamentale din domeniu, printre care şi WWF Programul Dunăre-Carpati România.

Portalul a fost pus în funcţiune în cadrul proiectelor Intelligent Energy Europe: Euro-Topten şi Euro-Topten Plus.Cele 17 ţări care au implementat sistemul TOPTEN sunt: Austria, Belgia, Republica Cehă, Elveţia, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Italia, Lituania, Luxemburg, Norvegia, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Spania.

Orange şi WWF anunţă lansarea, în premieră naţională, a unui sistem de etichetare ecologică care evalueză performanţa de mediu a telefoanelor
© WWF/Philippines Enlarge
Doneaza
Doneaza